Hahmohaaste: Päivä 9

Päivä 9: Paritus, josta en pidä

Lähden siitä olettamuksesta, että nyt puhutaan peleissä jo olevista parituksista. Fanithan toki keksivät liudan omiaan, mutta jos huomioin nekin kaikki, tässä menee ikuisuus... ja toisaalta voisin myös itse keksiä jotain totaalisen randomia ja todeta, etten pidä siitä. Pysytään siis niissä, jotka Square Enix on meille ojentanut tarjottimella sievässä paketissa.

Peleissä on joitakin todella kummallisia parituksia, esimerkiksi Wakka ja Lulu tai Beatrix ja Steiner. Eräs ihminen on kuitenkin lobannut noita kahta minulle viime aikoina kovasti. En ole myynyt niille sen enempää sieluani kuin sydäntänikään, mutta olen oppinut katselemaan niitä hieman toisesta vinkkelistä kuin ennen. Toisaalta en minä varsinaisesti koskaan kyseisiä parituksia inhonnut, minusta ne vain ovat "plääh". Hyvät naiset menevät hukkaan typerien miestensä rinnalla.

Toisaalta nuo taulapäät taitavat tarvita kunnon naisen huolehtimaan itsestään... Okei, en mene tähän nyt, koska tämä lipsahtaa jo ohi aiheen.

Tavallaan minun on vaikea löytää parituksia, joista en pidä tai sitten niitä on kamala liuta. Riippuu, miten pitämättä oleminen määritellään. Jos se tarkoittaa vain sitä, ettei kyseinen paritus ole tykkäämislistallani, tähän voisi luetella järjettömän määrän parituksia. Siksi en lähde tästä olettamuksesta liikkeelle. Paritus, josta en pidä, täytyy olla sellainen, että se oikeasti häiritsee minua. Se ei saa olla vain tylsä ja mitäänsanomaton. Sen pitää oikeasti tökkiä.

Mikä se siis on?

Tällä hetkellä minulle tulee mieleen vain yksi vastaus (viimeistään parin päivän päästä keksin luultavasti kyllä kolme lisää). On eräs pariskunta, jonka suhde ei todellakaan ole tasapainossa edes sillä tavalla kuin nuo kaksi ensin mainittua.

Paritus, josta en pidä, on...



Vincent ja Lucrecia.

Selitys tähän on varsin simppeli. Alkuun pidin tästä parista, mutta mitä enemmän olen alkanut kannattaa Vincentin ja Yuffien pariutumista, sitä vähemmän olen Lucreciasta pitänyt. Tosin Yuffie ei todellakaan ole ainoa syy. Aloin hiljalleen myös ymmärtää, millainen Lucrecia todella on.

Varmasti tuolla naisella oli syynsä käyttäytyä niin kuin käyttäytyi. Kenties hän ei keksinyt parempaa selviytymisstrategiaa. Minun ei silti tarvitse pitää hänestä. Inhoan häntä, hän miltei kuvottaa minua. Anteeksi vain, fanit.

En siis pidä parituksestakaan. Lucrecia kohtelee Vincentiä niin kaltoin ja niin julmasti, että minulle tulee paha olo tapahtumia ajatellessa. Haluaisin vain rutistaa Vincentin syliini ja lohduttaa häntä, kertoa, että jonain päivänä kaikki on paremmin ja elämä hymyilee oikeasti.

En pidä parituksesta, koska en halua katsella Vincentin kärsimystä. Lucrecia aiheuttaa miehelle vain tuskaa "haudankin" (kristallin) takaa. Vincentin on parempi ilman häntä. Valitettavasti mies ei itse näe asiaa, koska ei tiedä jokaista faktaa. Toivon kuitenkin, että DoC:n jälkeen hän onnistuu rakentamaan tasapainoisen ja onnellisen tavallisen elämän, johon ei sisälly luolassa kristallin sisällä nyyhkivää ikuisesti anteeksi pyytelevää ämmää.

Ei kommentteja