Paritushaaste: Päivä 18

Päivä 18: Ärsyttävin FF-hahmo, joka yritti tulla parituksen väliin

Näistä ovat jotkut kaverini varmaankin kuulleet jo ihan kyllästymiseen asti. Toisaalta nykyisin en ole ehkä enää ihan yhtä tiukkapipoinen kuin nuorempana. Kolme tällaista hahmoa on joka tapauksessa jäänyt mieleen. Voisin käydä heidät aikajärjestyksessä läpi, vaikka tässä nyt taidetaan kysyä vain yhtä. Koskas minä nyt olisin aiheessa osannut pysyä...

Aerith (Final Fantasy VII)


Kuten olen aiemmin jo kertonut, haksahdin Tifan ja Cloudin parittamiseen toisilleen. He muodostivat ensimmäisen FF-paritukseni ikinä. Valitettavasti hyvin äkkiä huomasin Aerithin lirkuttelevan Cloudille. Muuten hahmo vielä menetteli, mutta tämän asian takia aloin potea syvää vihaa häntä kohtaan.

Okei, en olisi silti toivonut naiselle niin julmaa kohtaloa kuin hän sai osakseen. Ja myönnän myös sen, etten seiskaa ekaa kertaa tahkotessani tajunnut kunnolla tätä Aerithin ja Zackin kuviota. Nykyisellään kyseisen pelin pelaamisesta on niin kauan, etten muista, miten hyvin taustatarina edes siinä esiteltiin. Crisis Coressahan se kyllä tulee selkeästi.

En edelleenkään pidä Aerithista erityisen paljon. Minulle on yksi ja sama, kuka treffailee Cloudin kanssa, mutta tämä nainen ärsyttää aina vaan. Väitän, että osa ärtymyksestä kumpuaa tuosta teinivuosien pyhästä vihasta, mutta ei kaikki. En pidä siitä, miten tämä kukkakärryhupakko pompottaa Zackia Crisis Coressa. Se asia ei kuitenkaan liity parituksen väliin tulemiseen.

Sanoisin siis, että Aerith ja Cloud saavat minun puolestani tehdä, mitä haluavat. Ei se ole minulle enää niin justiinsa, mutta reilut kymmenen vuotta sitten olin miltei valmis suolestamaan Aerithin... kunnes Sephiroth teki sen puolestani ja minua alkoi hieman kaduttaa pahansuopuuteni.


Eiko (Final Fantasy IX)

Kun olin ensin parittanut seiskan ja kasin hahmoja toisilleen, pääsin myös pelaamaan ysiä. Siihen mennessä olin jo ehtinyt hieman tympääntyä angstisiin päähahmoihin, joten Zidane ryösti sydämeni oitis. Garnetissakin oli jotain kivaa, ja kyllähän kaksikon ihastus toisiaan kohtaan oli hyvin selkeä juttu. Tuin paritusta täysillä.

Sitten tuli Eiko. Kuusivuotias tyttö, joka halusi Zidanen itselleen. Ja minä en voinut sietää likkaa, hemmetti, että vihasin häntä. Paritukseni oli niin pyhä, ettei se kestänyt edes lapsen viatonta ihastusta vanhempaan poikaan xD

Mitäkö nykyisin ajattelen? Noh, en edelleenkään parittaisi Eikoa ja Zidanea toisilleen... ainakaan sen ikäisinä kuin he pelissä ovat (6 ja 16). Minusta se on liian kyseenalaista ja herättää ajatuksena lähinnä inhotusta. Tiedän, että jotkut ficcarit haluavat rikkoa tabuja ja kirjoitella tällaisista aiheista, mutta itse en kuulu siihen joukkoon.

Mutta mitä itse Eikoon tulee... pidän hänestä nykyisin todella paljon. Minusta hän on ihanan suloinen hahmo. Reipas, mutta kovia kokenut pikkutyttö. Olen kirjoittanut hänestä muutaman ficinkin, joissa tosin olen hypännyt ajassa kymmenisen vuotta eteenpäin. Sanoisin, että suhteeni häneen on kokenut melkoisen muutoksen.


Ashe (Final Fantasy XII)

Alkuun Ashe ärsytti minua enemmänkin huokailunsa takia kuin minkään muun syyn. Ihan joka välissä ei ole pakko huokaista, prinsessa hyvä!

Kun sitten aloin pelata kahtatoista uudemman kerran, huomasin jotain hyvin häiritsevää. Minähän olin alusta asti tukenut Balthierin ja Franin parittamista toisilleen, joten olin aika turkasen järkyttynyt. Balthier flirttaili Ashelle minkä ehti! Prinsessa ei yhtä avoimesti esittänyt omia tunteitaan, mutta niitä silti näytti olevan ilmassa ainakin jonkin verran.

Ja siitä se sitten lähti... ärsyynnyin Asheen entistä enemmän. Oli kausi, jolloin en voinut sietää häntä ollenkaan. Jännä sinänsä, että Balthieriin en ärtynyt, vaikka yhtä syyllinen ilmapiraattikin oli välien lämmittelyyn, ellei jopa syyllisempi.

Fran ja Balthier ovat minulle edelleen erityisen pyhä paritus, mutta Ashea en enää vihaa. Hän on hahmona kiinnostava ja jopa kivakin, mutten silti halua häntä piraattikaksikon väliin. Pysyttelen siis ihan suosiolla erossa esim. ficeistä, joissa hänet on paritettu Balthierille. Olen ehkä vähän lapsellinen, mutta niistä tulee minulle paha mieli.


Jep, siinä on kolme hahmoa, joiden takia olen aikoinani kiivennyt seinille. Saa nähdä, tuovatko uudet Finalit tullessaan lisää hahmoja tähän joukkoon. Voi tosin olla, että olen itse jo ehtinyt vuosien varrella tasoittua sen verran, etten samalla tavalla hypi seinille... mutta eihän sitä koskaan tiedä. Se selvinnee, jos joskus vielä onnistun kehittämään OTP:n jostain uudesta Finalista. Eli viittätoista odotellessa ;D

______________


30 päivän paritushaaste

Päivä 1: Ensimmäinen FF-parituksesi ikinä
Päivä 2: FF-paritus, johon vasta tutustuit
Päivä 3: FF-OTP:si
Päivä 4: Suosikki-crack-parituksesi Final Fantasyissa
Päivä 5: FF-crossover-paritus, jonka uskoisit toimivan
Päivä 6: FF-peli, josta sinulla on monia parituksia
Päivä 7: FF-paritus, johon petyit
Päivä 8: FF-paritus, josta vain sinä näytät pitävän
Päivä 9: FF-paritus, josta et pidä
Päivä 10: FF-paritus, josta tuli kaanonia, vaikket odottanut sitä
Päivä 11: FF-hahmo, jota voit parittaa useille muille hahmoille
Päivä 12: FF-hahmo, jota et halua parittaa kuin yhdelle tietylle hahmolle
Päivä 13: FF-hahmot, joita paritat, koska paritus aiheuttaa intensiivisiä tunteita fandomin harrastajien parissa (lue: vihaa tai suurta rakkautta)
Päivä 14: FF-pari, josta pidit, vaikka tiesit tarinan päättyvän huonosti
Päivä 15: FF-paritus, jonka kaanon todellakin sotkee
Päivä 16: FF-pahisparitus, josta pidät eniten
Päivä 17: FF-paritus, josta puhut ihmisten kanssa IRL
Päivä 18: Ärsyttävin FF-hahmo, joka yritti tulla parituksen väliin
Päivä 19: Paras sankari x pahis -FF-paritus
Päivä 20: Naurattavin FF-paritus
Päivä 21: Paras FF-paritus, jonka osapuolet ovat toistensa vastakohtia
Päivä 22: Surullisin saavuttamaton FF-rakkaus
Päivä 23: FF-pari, jota aloit parittaa vasta todella pitkän ajan jälkeen
Päivä 24: FF-pari, josta pidät, mutta joka jää toistuvasti toisen parin varjoon fandomissa
Päivä 25: Suosituin FF-paritus fandomissa (tuetko sitä itse?)
Päivä 26: Paras paritus vanhemmissa (ennen FFX:tä) Final Fantasyissa
Päivä 27: FF-hahmot, joita paritit joskus kauan sitten
Päivä 28: FF-pari, jota paritit paljon vähemmän aikaa kuin kuvittelit
Päivä 29: Paras "kuin kaksi marjaa" -FF-paritus
Päivä 30: FF-paritus, jota uskot kannattavasi vuosienkin päästä

4 kommenttia

  1. Se ei ole kai enää mikään salaisuus, että itse olin aikanaan Aerithin ja Cloudin kannalla, mutta pidin silti Tifasta. Inhosin niitä kaikkia parituskiistoja ja sitä, että toista hahmoista olisi muka pitänyt vihata. En edelleenkään osaa ajatella Aerithista pahasti, kukkakärrykohtaus tai ei (ja puolustukseksi, Aerith on CC:ssä kuitenkin nuorempi kuin seiskassa).

    Aerithin ja Zackin menneisyyttä seiskassa muistaakseni kovin tarkkaan käsitellä, kunhan mainitaan Zackin olleen Aerithin poikaystävä. Ja se, että Aerith olisi nähnyt Cloudissa Zackin sai minut pitämään parista vain enemmän. xD

    Mutta joo, kaikki spinoffit ja muut ovat sotkeneet asetelmia ja käsityksiäni jo niin paljon, etten enää kovin mielelläni kommentoi mitään seiskaan liittyen. Hyvä peli, johon luonnollisesti liittyy tunnearvoa, mutta jos jotain lempihahmoja tai -parituksia kysellään, ei minulla ole vastausta.

    Mitä Eikoon tulee, niin omasta mielestäni hän oli kai ihan suloinen. :D En edes muista pitäneeni hahmoa erityisen ärsyttävänä, saati että ihastus Zidaneen olisi häirinnyt. Ikäeroa on kuitenkin sen verran paljon (siis pelissä, ei välttämättä myöhemmin), että hän tuskin olisi oikeasti voinut tulla Garnetin ja Zidanen väliin.

    Itse en edes huomannut Ashen huokailuja, ennen kuin otit ne jossain puheeksi. :D Itse hahmosta tykkäsin ja taisin mieltää hänet pelatessani enemmän päähenkilöksi kuin Vaanin. En silloin oikeastaan nähnyt Balthieria ja Frania parina, ja vaikka huomasin Balthierin flirttailut Ashelle, en ajatellut siitäkään oikein mitään. Olin kai kahdentoista ilmestyessä jo sitä mieltä, että on vain parempi kun pelissä ei ole mitään elämää suurempaa rakkaustarinaa.

    Emmi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kai kukaan nyt pakota vihaamaan joko Tifaa tai Aerithia? O_o;;; Itse ei ole ainakaan ollut tarkoitus antaa sellaista mielikuvaa, vaikka teininä Aerithia oikeasti vihasinkin... enkä naisesta edelleenkään pidä. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.

      Oon myös siinä mielessä inhottava ihminen, että musta se Aerithin nuorempi ikä Crisis Coressa ei ole lieventävä asianhaara. Tai vaikka olisikin, ärsyynnyn silti. Ärsyynnyn valittavista, pompottavista, itsekeskeisistä irl-teineistäkin (huom! en tarkoita, että kaikki teinit olisivat sellaisia, mutta ärsyynnyn niistä, jotka ovat), eikä se nuori ikä vähennä mun potutusta :D

      Ja se, että sanon näin, ei tarkota, että ajattelisin hahmon olevan jotenkin huono. Hyvin tehdyt hahmot yleensä herättää tunteita johonkin suuntaan.

      Mutta siis jokainen tykkää mistäkin hahmosta eikä mun mielestä siinä pitäis olla mitään pahaa. Kaikki ei yksinkertaisesti vaan voi pitää samoista tyypeistä.

      Mä olin nuorempana fanaattisempi paritusteni suhteen. Ikä ja pari muuta seikkaa on tasottanu tässä vuosien varrella jonkin verran eikä OTP:n jompaankumpaan osapuoleen ihastuvat hahmot enää häiritse samalla tavalla... tai sitten mun OTP:t alkaa vaan olla jo vanha juttu ja tunteet on väljähtäneet. En tiedä :P

      Mutta hei! Lukijoille suunnattu haaste oli vastata myös kysymyksiin, ei analysoida mun vastauksia ;D Ei sillä, ettei niitä sais analysoida, mutta mä mieluusti kuulisin myös niitä muiden vastauksia xD

      Poista
    2. Mulla ei ole vastausta tähän kysymykseen, muuten olisin vastannut. Ehkä kukaan ei koskaan yrittänyt tulla lempiparitusteni väliin? ;D Tai sitten olen tykännyt juuri niistä hahmoista, jotka ovat tulleet sotkemaan kuvioita. Kahdessa tapauksessa ainakin, jos joiltain faneilta kysytään.

      Nyt vaan pohdiskelin kaikkea sun vastauksen pohjalta (ja kaduin heti jäkikäteen että kirjoittelin tällaisia).

      Ja siis en todellakaan tarkoittanut, että olisit antanut mitään mielikuvaa, että toista hahmoa pitäisi vihata. :O Viittasin lähinnä ajattelutapaan, joka ainakin jossain vaiheessa oli vallalla (en tosin ole seurannut vuosiin FFVII-fandomia). Molemmille hahmoille oli tehty jotain anti-fanisivustoja ja ömm... minäkin olin rekisteröitynyt eräälle foorumille, jolla osa käyttäjistä dissasi Tifaa aika rankasti (itse en osallistunut moiseen keskusteluun).

      Pitäisi pelata seiska joskus uudestaan, että osaisin sanoa, mitä Aerithista nykyään ajattelen. Tosin tuskin ehdin ikinä. :D Mutta luultavasti se kukkakärrykohtaus ärsytti minua vähemmän, koska jo lähtökohtaisesti suhtauduin hahmoon toisella tavalla.

      Ja joo, eihän siinä pitäisi olla mitään pahaa, jos tykkää jostain hahmosta. :D Jokainen tarkastelee asioita vähän eri kantilta, ja minusta on kiva lukea muiden ihmisten näkökulmia.

      Emmi

      Poista
  2. Aerith korjaa potin.

    -N

    VastaaPoista